Lokasyon, müşterilerin mağazaya erişimi ve makine kapasite doluluk oranı için önemlidir.
Lokasyon seçimi yapılırken öncelikle sırasıyla bölge / mahalle / cadde / sokak belirlenmelidir. Devamında tercih edilecek mağaza noktasını merkez kabul ederek, 1 km. çap içerisinde 1. müşteri hedef kitlesi, 2 km. çap içerisinde 2. müşteri hedef kitlesi etüt edilmelidir.
Müşteri profili (yaş & ev dışı tüketim oranı & evli / bekar oranı v.b. gibi), müşteri profilinin dağılımı (Öğrenci, turist, ev hanımı, restaurant – cafe, hastane – klinik v.b. gibi), diğer perakende dükkanların bulunduğu alanların ve çeşitliliğinin gözlemlenmesi, yaya yürüyüş alanlarına ve araç park müsaitliğine dikkat edilmesi, müşterilerin metro & otobüs & minibüs v.b gibi toplu ulaşım imkanlarına mesafesinin ölçülmesi mağaza yer seçilmesi için önemlidir.
Lokasyonun müşterilerin algıda seçiciliğini sağlayacak köşe – çift cephe konumlama veya geniş ön cephe, yüksek kot gibi özelliklerine de dikkat edilmelidir.